Revitalizant: Metaal kan worden hersteld!

In december 1999 verschenen voor het eerst producten met de mysterieuze naam “XADO Revitalizant” in de schappen van autowinkels. Vandaag de dag een bekend product voor iedereen die iets met automotive heeft over de gehele wereld. Revitalizant maakt integraal deel uit van regulier auto onderhoud en de technologie van deze revitalisatie is nu een wijdverspreide bekendheid, het is zelfs opgenomen in de technologieboeken over wrijvingskunde.

XADO technologieDe effectieve hoogwaardige producten die Revitalizant bevatten, vind je overal in de schappen van de detailhandel in vele landen rondom de wereld. XADO Revitalizant ondersteunt het herstelproces en onderhoud van motor compressie, houdt het vermogen en efficiëntie van de motor op het hoogste niveau, reduceert geluiden in de transmissie en stuurbekrachtiging, verbetert effectief zelfs onderdelen in nieuwe auto's en verlengt de levensduur.

Maar hoe werkt Revitalizant?

Er is nu eenmaal een categorie mensen voor wie een goed resultaat niet voldoende is. Ze willen de details weten: hoe werkt het precies, hoe worden deze resultaten bewerkstelligd en welk proces vindt er nu precies plaats op de oppervlakken van onderdelen.

Om uit de eerste hand te vernemen hoe ernstige defecten worden opgelost en wat precies revitaliseren is, richtten we ons tot de experts van de XADO laboratoria, deskundigen op het gebied van wrijvingskunde. Om het geclaimde effect te controleren, werd besloten een origineel onderdeel van een machine te demonteren, werden nul-metingen gedaan en opzettelijk een beschadiging aangebracht. Vervolgens werd het 'magische' vet aangebracht om te zien wat er gebeurt.

 

LagerAls object voor deze demonstratie kozen we een gewoon bestaand onderdeel. Het is voor dit experiment eenvoudig gedemonteerd en weer gemonteerd, en bestand tegen zware belasting; het is vervaardigd van hoge staal-legering. In voertuigen wordt het gebruikt op plaatsen van zware en intensieve belasting en je vindt het in essentiële onderdelen als cv verbindingen, drukrollen, hoge druk pompzuigers en als aslagers in de versnellingsbak.

Foto. Regulier lager zoals gebruikt in brandstofsystemen van dieselmotoren.

 

 

 

 

 

 

 

Het onderzoeksproces

1.Op een voor de test uitgekozen oppervlak brengen we een beschadiging aan met behulp van een graveerapparaat (zie foto 1), daarmee bekrassen we het te bewerken oppervlak verscheidene malen. Om het allemaal wat duidelijker te maken zijn de beschadigingen verschillende malen intenser dan normaal gebeurt op het oppervlak van een onderdeel bij normaal functioneren.

Defect op het oppervlak

Foto 1: Een fragment van de loopgroef in het lager. Het originele oppervlak zoals, dat direct na de oorspronkelijke fabricage is ontstaan, is ruw met zichtbare sporen van de fabriekspolijsting. We maakten met behulp van een graveerapparaat voor testdoeleinden opzettelijk in het midden een krater met een diameter van 0,5 mm en 0,7 mm diep.
2. Vervolgens gebruiken we wat vet (0,5 ml). Het product dat Revitalizant bevat in dit experiment is 'Xado Smeervet 80%', dat is ontworpen voor units en mechanismen met substantiële belasting.
Xado Smeervet 80% We gaan een oppervlak herstellen met het smeermiddel onder hoge belasting (de kracht bedraagt ongeveer 8000 N en de rotatiesnelheid is 1.000 rpm). Dit is het moment waarop Revitalizant met herstel begint, en dat betekent het opvullen van de beschadiging, door achterlating van een beschermende keramische-metalen coating op de wrijvende oppervlakken.

 







4. Het proces verloopt zeer snel en al na 15 minuten, als contouren van het defect nog steeds zichtbaar zijn, stoppen we de test even om te zien wat er is gebeurd met het oppervlak. Zelfs met het blote oog kunnen we zien dat de beschadiging is gereduceerd en er een opbouw van een laagje keramiek-metaal op de scherpe randen plaatsvindt. laten de veranderingen in detail zien: smalle sporen van de fabriekspolijsting zijn volledig verdwenen, er is een zichtbaar laagje van de nieuwe coating op de scherpe randen van de krater. De groei van de keramiek-metaallaag wordt zichtbaar op de randen van de krater, en de geleidelijke vulling van de beschadiging van de randen naar het midden (zie Foto 2).

Ontstaan van de nieuwe coatinglaag

Foto 2: het zelfde gebied na 15 minuten van hoge belasting met XADO Smeervet 80%. Het oppervlak is glad en glasachtig. Sporen van fabriekspolijsting zijn volledig verdwenen. U kunt nog steeds de contouren van de krater zien, maar u kunt ook duidelijk het resultaat zien van de keramiek-metaallaag die de krater heeft opgevuld.

 







Visuele demonstratie van het revitaliseringsproces.

Na een uur in bedrijf was het defect geheel verdwenen, we zien een perfect gladde keramiek-metaallaag. (Foto's die zijn gemaakt met behulp van een microscoop )


Foto 3: het oppervlak met opzettelijk aangebrachte beschadiging ( in de vorm van lette N)

Foto 4: na 15 minuten, herstel van de beschadiging is al duidelijk zichtbaar

Foto 5: na een uur ziet u alleen nog de contouren van de aangebrachte kras

Het defect is verholpen! Is het is mogelijk om het metaal te herstellen en beschadigingen te verwijderen? Ja, en ons experiment is een duidelijk bewijs daarvan!

Revitalizant begint zijn werk juist op intensieve slijtagepunten, omdat daar extreem veel energie vrijkomt die nodig is om het proces te starten. De metaal-atomen werken als magneten; ze binden zich direct aan de Revitalizant, precies in het gebied waar de meeste wrijving ontstaat. Al een paar minuten na aanvang van de revitalisatie worden krassen bedekt met een keramiek-metaallaagje (foto 2, 4). Het gebied met veel wrijving wordt behandeld en als de wrijving afneem stabiliseert het energie proces en wordt de opbouw van de keramiek-metaallagen gestopt.

Voornaamste conclusie: Revitalizant werkt overal waar wrijving en belasting plaatsvindt. Het vernietigt vervuiling, verbetert de nauwkeurigheid, reduceert elliptisch slingeren in de cilinder, optimaliseert het contact tussen de tanden van de versnellingen etc. Revitalizant repareert ook succesvol eventuele productiefouten die normaal gesproken in onderdelen kunnen voorkomen.

Metaal kan echt worden hersteld!